W związku z tym iż większość komisów samochodowych jak i handlarzy przy domowych w ofercie posiada jedynie samochody sprowadzone chcielibyśmy przedstawić Państwu realia rynku Niemieckiego. W związku z tym iż sami na początku działalności sprowadzaliśmy samochody z Niemiec oraz na bieżąco przeglądamy oferty samochodów w poszukiwaniu aut, mamy nie małe doświadczenie oraz obraz tego jak to wygląda w realiach.
Rynek Niemiecki w latach wejścia Polski do Uni Europejskiej był rajem dla Handlarzy, samochody sprzedawane były w atrakcyjnych cenach, oraz w bardzo dobrym stanie technicznym. Jednak czasy się zmieniły, ogrom samochodów sprowadzanych z zagranicy do wszystkich krajów członkowskich spowodował iż Niemcy podwyższyły ceny towarów jakimi są samochody, a co za tym idzie aby kupić samochód z oryginalnym przebiegiem do 200 tys km, bezwypadkowy oraz w pełni sprawny technicznie, musimy zapłacić o parę tysięcy złotych więcej niż za taki sam samochód w Polsce.
Rodzi się więc pytanie, skąd taka masa samochodów sprowadzonych na Polskich komisach ? A więc Polak potrafi, to zdanie mówi wszystko. Najczęściej kupowane samochody z Niemiec to samochody po drobnych kolizjach bądź samochody po firmowe z wysokimi przebiegami. Nie rzadko spotyka się również samochody bezwypadkowe ale z uszkodzeniem skrzyni biegów bądź silnikiem. Naprawa takich samochodów na Niemieckim rynku jest 4 krotni droższa niż u nas w Polsce, a co za tym idzie sprzedawcom opłaca się wyjechać lawetą po kilka samochodów, przywieźć je do polski, naprawić za mniejsze pieniądze a następnie sprzedać z zyskiem.
Uczciwe oferty z Niemiec – Prawdą jest fakt że nie można wszystkich wrzucać do jednego worka, zdarzają się również uczciwe autokomisy które sprowadzają samochody oryginalne nie uszkodzone w bardzo dobrym stanie technicznym. Warto jednak tutaj zaznaczyć iż zazwyczaj bo w 90% są to samochody droższe od naszych samochodów krajowych.
Poszukując więc samochodu nowszego w przedziale od 20 tys zł w zwyż, warto zabrać ze sobą specjalistę bądź przynajmniej czujnik grubości powłoki lakierniczej i dokładnie sprawdzić samochód na stacji diagnostycznej pod względem mechanicznym jak i sprawdzić autentyczność przebiegu.