Samochody używane są sporo tańsze od samochodów nowych. powodów jest wiele, stan wizualny, stan techniczny, przebieg, historia powypadkowa lub po kolizyjna, rocznik samochodu itp. Wielu z nas pewnie podczas oględzin samochodu zastanawia się jak zweryfikować czy oglądany przez nas samochód na prawdę ma przebieg taki jak widnieje na liczniku.
Po czym to sprawdzić ?
Takich elementów jest sporo, jednak nim do nich przejdziemy, należy zaznaczyć iż klasa samochodu oraz jego jakość wykonania również wpływa na stan zużycia. A co za tym idzie samochody miejskie małolitrażowe jako samochody nowe są sporo tańsze, oraz wykonane z gorszej jakości materiałów. A dokładniej porównując zużycie kierownicy w Fiacie Seicento przy przebiegu 200 tys a zużycie kierownicy w Fiacie Bravo przy 200 tys różni się od siebie dramatycznie. A więc porównując zużycie samochodów weźmy również pod uwagę klasę samochodu, oraz jego wyposażenie jak np wspomaganie kierownicy.
Elementy po których jesteśmy w stanie ocenić przebieg samochodu to m.in. kierownica która nie pokryta skórą wytrzymuje przebiegi rzędu 300 tys km, a często dodatkowo jest na nowo obszyta. Pedały sprzęgła i hamulca, gdy guma pedału sprzęgła zaczyna być z tarta z boku świadczy to o przebiegach rzędu 160-200 tys, gdy guma jest zużyta tak iż praktycznie jej nie ma może to świadczyć o przebiegach nawet ponad 500 tys km. Gałka zmiany biegów – w zależności od marki oraz wykonania nie naruszone są do przebiegu 200 tys km. Boczki foteli w fotelach kubełkowatych mogą zostać przetarte nawet przy przebiegu 160 tys km, fotele proste dopiero powyżej 300 tys km i to zrobionych w cyklu miejskim. uchwyt ręcznego oraz włączniki świateł i klimatyzacji, gdy są zużyte świadczy to o przebiegach grubo powyżej 300 tys km.
A więc oglądając samochód warto zwrócić uwagę na zużycie i wybrać te optymalne, wnętrze jak nowe może świadczyć o wymianie elementów na nowe a zbyt duże zużycie o ich ogromnych przebiegach.