Renault Laguna drugiej generacji to popularny samochód na Polskim rynku, a to wszystko głównie dzięki szybko spadającym cenom samochodów używanych które można już kupić za kilka tysięcy złotych. Model ten jest następną Renault Laguny 1, która produkowana była od 1994r. Druga generacja to samochód bardzo przestronny i wygodny, produkowana była w latach 2001-2007. Główną zaletą tego modelu jest zabezpieczenie antykorozyjne, samochód ten posiadał podwójny ocynk i nawet modele z początków produkcji tzn. 2001r nie noszą śladów korozji, wiele elementów takich jak np przenie nadkola wykonanych było z tworzyw sztucznych, a pokrywa silnika z aluminium co znacząco obniżało masę samochodu dodając mu dynamiki oraz obniżając spalanie. Renault Laguna 2 generacji to samochód dość wielki ponieważ jego długość wynosiła w liftbacku 4567 mm oraz w wersji kombi 4695 mm a jego szerokość to 1770 mm, co sprawiało że spokojnie mogła konkurować z takimi samochodami jak Honda Accord, Toyota Avensis, Volkswagen Passat czy Audi A6.
Renault Laguna dostępna była w wielu odmianach silnikowych, silniki benzynowe zaczynały się od pojemności 1,6 i mocy 107 KM kończąc na 3,0 o mocy 207 KM, oraz silniki diesla od 1,9 do 2,2 litra i mocami od 90 do 150 KM. Na Polskim rynku najpopularniejsze jednostki to silniki 1,8 i 2,0 benzynowe oraz silniki 1,9 dci o mocy 120 KM. Silnik 1,8 o mocy 120 KM to najlepsza odmiana w tym samochodzie, silnik niezawodny, tani w serwisowaniu którego spalanie mieściło się w przedziale 7-8 litrów na 100km. Silnik 2,0 IDE to jednostka bardziej dynamiczna, ponieważ dysponowała mocą 140 KM oraz dzięki zmianom technologicznym bardziej ekonomiczna, średnie spalanie tego modelu miesiło się w przedziale 6-7 litrów na 100km. Nie cieszyła się jednak taką bezawaryjnością jak silniki 1,8. Silnik diesla 1.9 i mocy 120 KM to jeden z najpopularniejszych silników na Polskim rynku a to wszystko dzięki wysokiej kulturze pracy jak na 2001 rok oraz dzięki niskiemu zużyciu paliwa, które mieściło się w przedziale 5-6 litrów na 100km. O silniki te należało dbać, wymieniać olej częściej niż zalecał producent oraz tankować dobrej jakości paliwo, wtedy odwdzięczały się bezawaryjnością.
Wnętrze laguny drugiej generacji daje poczucie luksusu, wysokiej jakości materiały wykonania wnętrza, wygodne szerokie fotele, oraz rewelacyjne wygłuszenie kabiny nawet przy wysokich prędkościach sprawiały że można poczuć się w nim jak w samochodzie klasy premium. W większości modeli znajdziemy już takie rarytasy jak czujniki ciśnienia w oponach, komputer pokładowy, sterowanie radiem z koła kierownicy, 10 poduszek powietrznych, czy czujniki deszczu i zmierzchu. Laguny 2 słynęły z bogatego wyposażenia.
Laguna 2 zdawała również egzamin jako samochód rodzinny, roletki przeciwsłoneczne zamontowane fabrycznie w tylnych drzwiach, zaczepy isofix, podłokietnik na tylnej kanapie z stojakami na napoje jak i wielki bagażnik o pojemności od 430 litrów do 475 w wersji kombi z możliwości powiększenia poprzez składane i dzielone kanapy, sprawiały że 5 osobowa rodzina z pewności pomieści się w tym samochodzie.