Od zawsze klienci szukający samochodów, zastanawiają się nad wyborem samochodu używanego wyższej klasy czy samochodu nowego niższej półki. Temat z pozoru prosty, jednak każdy wybór ma swoje plusy i minusy. Dysponując budżetem na poziomie 40-50 tys złotych w samochodach używanych znajdziemy już samochody klasy premium takie jak Mercedes E klasy, BMW serii 5 czy Ford Mondeo, Opel Insignia itp. są to samochody zazwyczaj kilku letnie z przebiegami na poziomie 150-200 tys km. Jakie zalety ma zakup takiego samochodu używanego? Na pewno sporo niższa cena niż samochód nowy tej klasy, a to wszystko za sprawą dużej utraty wartości w pierwszych latach. Kupując samochód używany 4-5 letni z przebiegiem ok 200 tys km musimy liczyć się z wymianami eksploatacyjnymi które przy tym przebiegu są obowiązkowe, oraz awariami układów które mogą już zacząć się pojawiać. Pierwszym i podstawowym elementem kupując samochód używany z przebiegiem powyżej 150 tys km jest wymiana paska rozrządu wraz z pompą wody, kolejnym i dość kosztownym elementem jest sprzęgło które w zależności od sposobu użytkowania samochodu przez poprzedniego właściciela może przy takim przebiegu się już kończyć, to samo tyczy się turbo doładowania w silnikach diesla, w zależności od sposobu użytkowania wytrzymałość turbin mieści się w przedziale 150-300 tys km. Kupując taki samochód musimy liczyć się z tym iż do przebiegu 200 tys zazwyczaj samochód jest bez awaryjny, a co za tym idzie żaden użytkownik nie wymienia elementów na zapas. Warto tutaj zaznaczyć iż samochód klasy premium jest dużo droższy w serwisowaniu niż samochody klas niższych które możemy zakupić nowe. Są jednak i zalety zakupu takiego samochodu, a mianowicie dostajemy samochód który jako nowy kosztował na poziomie 200 tys zł, w bardzo bogatym wyposażeniu, który zazwyczaj jest dużo lepiej wyciszony oraz daje dużo większą frajdę z jazdy. Przejdźmy więc do samochodów nowych, dysponując budżetem na poziomie 4-50 tys złotych jesteśmy w stanie kupić samochód klasy średniej, taki jak np Ford Fiesta, Lancia Ypsilon, Fiat Punto, Fiat Tipo, Skoda Fabia czy Volkswagen Polo. Zaletą tych samochodów są niskie koszty serwisowania oraz napraw, gwarancja producenta minimum na 2 lata lub 150 tys km, co sprawia iż spokojnie i bez stresu o awarię możemy wyruszyć w trasę, oraz niskie spalanie na poziomie 5 litrów na 100km. Kupując taki samochód dostajemy stosunkowo gorsze wyposażenie niż w samochodach używanych w tej samej cenie jak i stosunkowo mniejszy komfort i przestrzeń. Porównując koszty kredytowania samochody nowe wychodzą dużo korzystniej niż kredytowanie samochodu używanego, niższe oprocentowanie, prostsze procedury, mniejsza ilość dokumentów finansowych potrzebna do otrzymania kredytu oraz liczne promocje wyprzedażowe sprawiają iż przy tej samej kwocie łączny koszt kredytu może być nawet o kilka tysięcy niższy od kosztów kredytu na samochód 5 letni, do tego dochodzą nam koszty napraw auta używanego.
Podsumowując, chcąc zapewnić sobie nie dużym kosztem samochód reprezentacyjny który będzie zwracał na siebie uwagę, oraz do nam ogrom komfortu i bogatego wyposażenia, a do tego nie będzie już tak mocno tracił na wartości, mając również zapas gotówki na ewentualne awarie czy naprawy eksploatacyjne kupno samochodu używanego to dobra opcja, ponadto takie salony samochodów używanych jak nasz AutoStein w Radlinie ( droga pomiędzy Rybnikiem a Wodzisławiem-śląskim) dając Gwarancję pisemną na zakupiony samochód sprawiają iż zakup takiego auta staje się coraz bardziej opłacalne.
Chcąc jednak zakupić samochód który ma pokonywać wiele tysięcy kilometrów rocznie, a tym samym ma nam zapewnić spokój i bezpieczeństwo, chcąc trzymać go ponad 5 lat aby nie zabolała nas utrata wartości samochodu w pierwszych latach eksploatacji oraz chcąc spać spokojnie mając minimum 2-3 letnią gwarancję producenta, kupno samochodu nowego to dobre rozwiązanie.